Copywriting

Een copywriter is een tekstschrijver die is gespecialiseerd in het schrijven van reclametekst en andere wervende teksten.


 
 
Co-citation en  co-occurrence: het nieuwe ‘link builden'

Co-citation en co-occurrence: het nieuwe ‘link builden'

Leon Bothof

Waar voorheen backlinks en link building de belangrijkste elementen waren voor Google om de autoriteit van websites te bepalen, zijn er sinds 2012 twee nieuwe spelers op het bord die de hiervoor genoemde technieken op termijn misschien zullen gaan vervangen. Het gaat hier om co- citation en co-occurrence.

De (meer-)waarde van gastcontent: 2 case studies

De (meer-)waarde van gastcontent: 2 case studies

Leon Bothof

In mijn vorige artikel besprak ik hoe gek de wereld van content eigenlijk in elkaar zit. Dat liep uit op een pleidooi voor de waarde van gastbloggen. Dit stuk is daar een logisch vervolg op, waarin de bewering uit mijn vorig stuk worden onderbouwd met wat praktijkvoorbeelden.

Gastbloggen en de waarde van content

Gastbloggen en de waarde van content

Leon Bothof

Op sites als Moz wordt je doodgegooid met “trucjes” voor het scoren van die felbegeerde links van sterke domeinen. Natuurlijk weten ze daar waar ze het over hebben, maar in veel branches zijn deze trucs moeilijk toepasbaar. Bijvoorbeeld als je nou niet bepaald een “sexy” product hebt, waar al veel over is geschreven door andere platformen en waar je met jouw expertise een toevoeging aan kunt leveren. Dat gold bijvoorbeeld ook voor het bedrijf waar ik nu zo’n anderhalf jaar voor werk. Ons product: opslagruimte. Niet direct iets waar het internet overloopt van de content. Nou kun je natuurlijk een heleboel geld uitgeven aan gesponsorde artikelen, maar om daarmee je linkprofiel bij elkaar te scharrelen wordt wel erg kostbaar.

Conversie Optimalisatie Tips: 5 Manieren Om Omzet Te Verhogen

Conversie Optimalisatie Tips: 5 Manieren Om Omzet Te Verhogen

Leon Bothof

Natuurlijk is het correct implementeren van zoekmachine optimalisatie (SEO) essentieel om goed te kunnen scoren in de zoekmachines. Maar veel ondernemers stoppen daar. Wat moet je echter met al die webtraffic als deze niet effectief worden omgezet in méér omzet? Ik doel natuurlijk op het feit dat conversie optimalisatie is nét zo belangrijk is om winst te kunnen maken.

De Kracht Van Gastbloggen (Dieet Niche Voorbeeld)

De Kracht Van Gastbloggen (Dieet Niche Voorbeeld)

Leon Bothof

De health & dieet niche is een zeer competitieve wereld op het internet. De reden is simpel: er is gewoon ontzettend veel vraag naar advies en producten in deze markt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel mensen in de SEO-wereld op een zeker moment te maken krijgen met clienten uit deze business.

De kracht van copywriting

De kracht van copywriting

Leon Bothof

Copywriting is het schrijven van reclame- of marketingteksten op een krachtige en overtuigende manier. Het zijn teksten die zorgen dat de lezers die actie onderneemt die jij voor ogen hebt. Maar hoe doe je dat? Waar moet je opletten? Gebruik deze 4 tips voor een goede copy.

Dit wil jouw doelgroep horen...

Dit wil jouw doelgroep horen...

Leon Bothof

“Waarom is je product of dienst zo goed?” Is de vraag waar bedrijven (onbewust) antwoord op geven als ze (online) communiceren. Want daar gaat het toch om? Dat willen potentiële klanten toch weten? Nee, in tegendeel!

Waarom is bloggen belangrijk?

Waarom is bloggen belangrijk?

Leon Bothof

Door middel van blogs kun je je bedrijf, merk, webshop of producten en diensten persoonlijk promoten door het een en ander in een positief daglicht te stellen. Bloggen is niet voor iedereen hetgeen waar ze om zitten te springen. Regelmatig wordt het bloggen dan ook uitgesteld, of is er geen tijd voor.

AIDA Formule

AIDA Formule

Leon Bothof

De AIDA formule betekent letterlijk: Attention Interest Desire Action. Oftewel een formule wat je kan gebruiken bij het schrijven van een betere marketingteksten die voor jou meer resultaten kunnen zorgen.

De AIDA formule is als feite dus een 4 stappen plan die je kunt inzetten om een compleet goede marketingtekst op te bouwen, waarbij je overal goed rekening mee houdt. Houdt je rekening met al deze stappen, dan zal je automatisch goede marketingteksten schrijven. Je hoeft dus niet al een geleerd schrijver te zijn, AIDA zal je wegwijs maken.

 

Internet marketing topics:

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina
SLUITEN