E-mail marketing toepassen: de 5 belangrijkste reden
1. Het is schaalbaar - the sky is the limit
Of je nu 10 of 10.000 mensen op je mailinglijst hebt staan, het kost je niet meer tijd, je maakt eenmalig de mailing op en zal automatische worden verzonden naar inschrijvers. (maar als je een grote mailinglijst hebt zal het een stukken effectiever zijn dan een kleine lijst)
2. Het is de goedkoopste manier van marketing doen
Voor de e-mail marketing software betaal je een vast bedrag per maand, het maakt dus niet uit hoeveel inschrijvers je hebt of hoeveel e-mail berichten je verstuurd. Je omzet zal toenemen als je meer inschrijvers op je maillijst hebt, en alles automatisch.
3. Automatische e-mail berichten versturen
Met de "autoresponder" functie kun je automatische e-mail berichten naar je mailinglijst versturen en zo een relatie opbouwen met je klanten. Het voordeel hiervan is dat je eenmalig de "autoresponder" instelt en bij elke nieuwe inschrijving zal de autoresponder op worden toegepast.
4. Lange termijn strategie
De e-mail berichten kun je voor onbepaalde tijd versturen naar je mailinglijst. Wij hebben zelf klanten op onze mailinglijst staan vanaf 2009, die lezen dus al jaren onze nieuwsbrieven. En die kopen ook af en toe een product van ons, en dat dankzij e-mail marketing.
5. De bezoekers op je website worden meer waard
De bezoekers op je website kun je inlaten schrijven op je mailinglijst, zo kun je van je bezoeker een "terug kerende bezoeker" maken doordat hij op je mailinglijst staat. Je kunt de klant bijvoorbeeld iets kado geven in ruil voor hun naam en e-mailadres.