09 april 2019
Facebook advertenties

Je hebt er vast wel eens van gehoord. Het gebruik van Facebook adds. Wat dit inhoud is heel simpel het adverteren van je producten of diensten via facebook in deze blog gaan we het hebben over de voordelen van het adverteren op facebook voor uw bedrijf.


Met 2miljard actieve gebruikers per maand is Facebook het grootste media platform op het internet. Dit houd in dat er een hele grote groep mensen is die je met je bedrijf kunt bereiken. Een ander voordeel van het adverteren op facebook is dat iedereen het kan doen, er is voor elk bedrijf een geschikte methode om te adverteren op facebook en is het voor iedereen makkelijk om te doen.

Doordat er zo veel mensen gebruik maken van facebook maakt het niet uit hoe groot of klein je bedrijf is. met elk budget vergroot je jouw aanwezigheid en impact op het internet. 


Adverteren op Facebook

Om te kunnen adverteren op Facebook ga je naar het pijltje naast het hulp icoontje daar zie je adverteren op facebook verschijnen waar je nog eens extra informatie kan krijgen over het adverteren op facebook. We willen nu gaan adverteren dus klikken we erboven op advertentie maken.


Nu kom je aan op het advertentie beheer waar je begint met de vraag wat is je marketingdoelstelling? Hier ga je besluiten wat je doel is van je advertentie. Wil je meer clicks naar je website of webshop, wil je meer likes op je pagina of wil je meer naambekendheid opbouwen. deze vraag kan je onderverdelen in drie keuzes: Bekendheid, Overweging en Conversies. Bij deze drie doelen kun je kiezen uit verschillende opties hieronder is een overzicht van de verschillende doelen met de keuzes daarbij.


 

  • Bekendheid: doelstellingen die interesse in je bedrijf, product of dienst genereren.

    • Merkbekendheid: bereik mensen waarvan het waarschijnlijker is dat ze zich je advertenties zullen herinneren en vergroot de bekendheid van je bedrijf.

    • Bereik: geef je advertentie weer aan het maximale aantal mensen in je doelgroep.

    • Betrokkenheid: zorg ervoor dat mensen je bericht of pagina zien en hierop reageren en leuk vinden.
       

  • Overweging: doelstellingen die ervoor zorgen dat mensen over je bedrijf gaan nadenken en op zoek gaan naar meer informatie.

    • Verkeer: verhoog het aantal bezoeken aan je website of zorg ervoor dat meer mensen je app gaan gebruiken. Met verkeer als doelstelling kan je meer mensen naar je website sturen of betrokkenheid in je app vergroten.

    • Appinstallaties: stuur mensen naar een app store waar ze je app kunnen downloaden.

    • Videoweergaven: Promoot video’s met achtergrondmateriaal, productenpresentaties of verhalen van klanten om je naamsbekendheid van je merk te vergroten.

    • Leads genereren: Verzamel leadinformatie zoals e-mailadressen van mensen met interesse in je bedrijf.

    • Berichten: Zorg ervoor dat meer mensen gesprekken voeren met je bedrijf om zo leads te genereren, transacties te stimuleren, vragen te beantwoorden of ondersteuning te bieden.
       

  • Conversies: doelstellingen die mensen met interesse in je bedrijf aansporen je product of dienst te gebruiken of kopen.

    • Conversie: zorg dat meer mensen je website, Facebook-app of mobiele app gebruiken. Gebruik de Facebook-pixel of appgebeurtenissen om conversies te volgen en te meten.

    • Verkopen uit catalogus: toon producten uit je catalogus op basis van je doelgroep.

    • Winkelbezoeken: Promoot meerdere bedrijfslocaties onder mensen in de buurt.
       

Als je je marketing doelstelling hebt behandeld en bedacht hebt ga je verder naar welke doelgroep je graag wil bereiken. Hierbij is het handig als je rekening houd met de drie volgende punten:

  • Locatie: personen selecteren die op een bepaalde plek wonen, daar onlangs zijn geweest of reizen in dat gebied.

  • Kenmerken: hier kan je denken aan: taal, leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, opleiding of werk.

  • Interesses: interesses of hobby’s van gebruikers die jouw doelgroep leuk vind.

 

Stel je advertentie samen

Nu je je doel behandeld hebt ga je bezig met het samenstellen van je advertentie. Denk na over wat je precies wil gaan communiceren naar je doelgroep en denk na hoe je ze het best kunt bereiken en het beste resultaat kan halen met je advertentie. De advertenties op Facebook bestaan uit tekst en  een afbeelding.
Maar hoe maak je nu de perfecte facebook advertentie voor je bedrijf nu je rekening hebt gehouden met je marketing doelstelling. Bij het maken van de advertentie heb je keuze uit verschillende opties deze opties verschillen van de advertentie doelstelling die je hebt gekozen. Hieronder staan alle opties aangegeven.

  • Carrousel: een advertentie met twee of meer afbeeldingen of video’s die horizontaal worden getoond en waarbij van links naar rechts kan word gesleept.

  • Een beeld: maak met en afbeelding tot zes advertenties.

  • Single video: een advertentie met daarin een video toegevoegd.

  • Slideshow: een slideshow met maximaal tien afbeeldingen.

  • Canvas: een combinatie van foto’s en video’s.


Er zijn veel manier van effectieve manieren hoe je een Facebook advertentie succesvol kan laten zijn. Zo is het belangrijk dat je denkt aan een afbeelding die duidelijk en relevant is aan je advertentie. Gebruik een afbeelding die de aandacht trekt en van goede kwaliteit is een afbeelding is het eerste van mensen opvalt als ze door facebook aan het scrollen zijn en jij wilt dat jouw advertentie de aandacht krijgt.
Hoe je tekst kort en krachtig. Noem bijvoorbeeld een paar voordelen en pluspunten van je bedrijf. Benoem ook een aanbieding of kortingsactie ’s als je die hebt dit is namelijk ook iets wat mensen geïnteresseerd kan maken en zorgt dat de aandacht op jou advertentie blijft.
En als laatste gebruik een “call to action” dit houd in gebruik een tekst zoals: bestel nu, vraag een offerte aan of neem contact op. Dit zet mensen aan om tot actie te komen en dit is tenslotte de reden waarom jij de facebook advertentie ben gestart.
Probeer je advertentie zo leuk mogelijk te maken Facebook. Facebook is tenslotte voor de meeste gebruikers ontspanning of een vrijetijdsbesteding dus probeer het zo sociaal mogelijk te houden. 
 

Adverteren met Facebook Pixels

Facebook Pixel is een stukje code wat je op jouw website kunt installeren. Facebook pixel zorgt ervoor dat je meer te weten kan komen over jouw doelgroep. De doelgroepen kunnen accuraat worden gemeten. Hierdoor kunnen jouw Facebook advertenties beter worden geoptimaliseerd en bereiken daardoor jouw beste doelgroep.

Wat is Facebook Pixels

Facebook heeft twee verschillende kanten, de consumenten kant waar je als gebruiker de content kan bekijken van vrienden, familie, populaire pagina’s etc. En een zakelijke kant. De zakelijke kant wordt gebruikt door bedrijven die hun producten of diensten adverteren. Als bedrijf wil je natuurlijk een bepaalde doelgroep bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Om erachter te komen welke doelgroep jouw advertentie het vaakst bekeken heeft bestaat er een stukje code dat je kunt installeren op jouw website, de zogeheten Facebook Pixel. Met Facebook Pixel kun je informatie achterhalen van jouw doelgroep. Hierdoor Kan je jouw advertenties beter optimaliseren en afstemmen op jouw best lopende doelgroep. Kortom, met Facebook Pixel haal je velen malen meer resultaat uit een advertentie.

Events

Events zijn acties die worden uitgevoerd op je website naar aanleiding van je Facebook-advertenties. Met standaardevents binnen de Facebook Pixelcode kun je specifieke events bijhouden, optimaliseren voor conversies en doelgroepen opbouwen.
Hieronder bevinden zich 17 voorbeelden van de Facebook Pixel events. De Facebook Pixel is mogelijk informatie te verzamelen over al deze 17 events. Hiermee kun je jouw advertentie wederom nog beter afstemmen op jouw beste doelgroep.
17 Facebook Pixel events:

  • Toevoegingen aan winkelwagentje: Houd bij wanneer artikelen worden toegevoegd aan een winkelwagentje.

  • Toevoegingen van betalingsgegevens: Houd bij wanneer betalingsgegevens worden toegevoegd tijdens het betalingsproces.

  • Toevoegingen aan verlanglijstje: Houd bij wanneer artikelen worden toegevoegd aan een verlanglijstje.

  • Voltooide registratie:  Houd bij wanneer het registratieformulier is ingevuld.

  • Contact: Een telefoongesprek, sms-bericht, e-mail, chat of een andere vorm van contact tussen een klant en je bedrijf.

  • Product aanpassen: Het aanpassen van producten via een configuratiehulpmiddel of een andere app waarvan je bedrijf de eigenaar is.

  • Doneren: Het bijhouden van doneren van geld aan je organisatie of goede doel.

  • Locatie zoeken: Bijhouden wanneer iemand een van je locaties op internet of via een app vindt, met de intentie je locatie te bezoeken.

  • Betaalproces starten: Houd bij wanneer mensen een betaling starten.

  • Lead: houd bij wanneer iemand interesse toont in je producten of diensten.

  • Aankoop: Houd aankopen of voltooide betaalprocessen bij.

  • Plannen: Bijhouden van het maken van een afspraak om een van je locaties te bezoeken

  • Zoekopdracht: Houd zoekopdrachten bij op je website, in je app en in andere producten.

  • Proefperiode starten: Bijhouden van het starten van een proefperiode voor een product dat of service die je aanbiedt.

  • Aanvraag verzenden: Bijhouden wanneer een registratieformulier wordt voltooid voor producten, services of programma's die je aanbiedt.

  • Abonneren: Bijhouden van het starten van een betaald abonnement voor een product dat of service die je aanbiedt.

  • Inhoud weergeven: Houd weergaven van belangrijke pagina’s bij.



 
Reacties
Larrycit - 07 maart 2021
Troll


Doublebtc-monse - 18 februari 2021
Gnome


Reactie schrijven op Facebook advertenties


Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina
SLUITEN