Facebook Like & Share Winacties, wat mag wel, wat mag niet
Leon Bothof
02 februari 2017

Facebook Like & Share Winacties, wat mag wel, wat mag niet

Winacties op Facebook zoals Like & Share zijn ontzettend populair onder marketeers. Het wordt voornamelijk gebruikt als een tool om de naamsbekendheid en het aantal volgers te vergroten van een bedrijf. Wat velen niet weten, is dat z’n Like & Share actie op Facebook ook een aantal regels kent. Wat die regels zijn en hoe je het beste binnen deze regels een winactie kan opzetten op Facebook lees je hier.

Like & share winacties

Het is verboden te spammen op Facebook. Dit geldt dus ook voor de Facebook Like & Share acties. Het doel van deze winacties is het vergroten van de naamsbekendheid en dit moet dus gebeuren zonder dat je mensen spamt. Binnen de winactie heb je daarom een aantal regels. Deze zijn opgesteld om de privacy te beschermen. Gelukkig mogen er ook veel dingen wel. Het is alleen lastig om volledig te begrijpen wat er nu precies mag volgens in het facebook regelement. De belangrijkste stelregels nemen we met je door.

De officiële regelementen aangaande Facebook promoties bevatten het volgende:

1. Als je Facebook gebruikt om een promotie bekend te maken of te beheren (bijvoorbeeld een wedstrijd of loterij), ben je verantwoordelijk voor de wettige activiteiten van die promotie, inclusief:
  • De officiële regels; 

  • Aanbiedingsvoorwaarden en deelnamevereisten (bijvoorbeeld beperking voor leeftijd en woonplaats);

  • Naleving van geldende regelgeving met betrekking tot de promotie en alle aangeboden prijzen (bijvoorbeeld registratie en het verkrijgen van noodzakelijke wettelijke toestemming).

2. Hier lees je de rest van de regelementen.

Deze tekst is erg lang en taai om door heen te komen. Om het de regels rond een Facebook Like & Share winactie iets overzichtelijker te maken, hebben wij de belangrijkste punten even op een rij gezet.

win actie like en shake facebook

Dit mag je officieel niet vragen aan Facebookgebruikers

  • Deel dit bericht

  • Like de pagina

  • Deel dit bericht op de tijdlijn van vrienden

  • Tag jezelf in dit bericht

Dit mag je wél vragen aan gebruikers

Je mag de onderstaande punten wél vragen aan je gebruikers als het gaat om promoties, wedstrijden en lotingen!

  • Reactie op bericht

  • Like op het bericht

  • Stuur een bericht aan de pagina (private message)


Let op! Je mag nooit aangeven dat je actie gesponsord, goedgekeurd of beheerd wordt door Facebook zelf. Mocht je zelf regelmatig Like & Share acties willen houden op Facebook dan hoop ik dat je wat aan deze tips hebt.

Binnen deze regels kun je een succesvolle Facebook Like & Share Winactie opzetten. Je moet alleen net iets creatiever zijn dan de rest. Want een goed opgezette facebook bedrijfscampagne hoort ook bij een succesvolle internet marketing campagne.

reacties op “Facebook Like & Share Winacties, wat mag wel, wat mag niet

Geen reacties

Plaats een reactie

Hoger in Google
Hoger in Google en meer succes met je onderneming

 
Hoger in Google en meer succes met je onderneming

Internet marketing topics:

94 / 100 43