Een goede manier om bezoeker "terug" te krijgen naar je website is retargeting, dit kan met een Facebook retargeting pixel worden gerealiseerd. Deze retargeting pixel meet precies wie er op jouw website zijn geweest. En zo kun je heel gericht adverteren op deze bezoekers.
Een voorbeeld wat je kunt doen:
Een bezoeker komt op jou website en kijkt rond, maar plaatst geen bestelling. De Facebook pixel heeft dit dan geregistreerd en als dezelfde bezoeker dan op Facebook kijkt kun je jouw website advertentie laten tonen. De bezoeker ziet dan jouw website weer terug en de kans is heel groot dat de bezoeker weer naar je website gaat en de bestelling toch nog gaat plaatsen.
Facebook retargeting pixel maken
Het installeren van de Facebook pixel is niet heel moeilijk, maar je moet net even weten hoe je dit plaatst. Voor we de retargeting pixel kunnen plaatsen moeten we deze eerst aanmaken.
1. Login op je facebook account
2. Ga naar het advertentie centrum
3. Klik op je naam
4. Bij het doorlopen van de advertentie kom je na het opslaan onderstaande melding tegen.
Krijg je deze melding niet, maak hier je Facebook pixel aan >>
De Facebook pixel is nu aangemaakt, maar hoe moet je deze nu op je website plaatsen?
Facebook retargeting pixel op je website plaatsen
De retargeting pixel code moet tussen de <head> tag van je website geplaatst worden, deze wordt namelijk op elke pagina van je website / webshop geladen.
1. Haal de pixel code op, je kunt dit doen de Facebook pixel pagina of via acties -> pixelcode weergeven
2. Kopieer de Facebook retargeting pixel
Een blog over adverteren op Facebook staat al online, zie hier https://lbmedia.nl/facebook-marketing/facebooks-ads-voor-webshops/
Wel komt er nog een blog aan over hoe je de doelgroepen het beste kunt instellen op Facebook.
gr Lieke