Wat zijn Facebook leadadvertenties?

Verzamel met leadadvertenties informatie van mensen die interesse hebben om je klant te worden. Leadadvertenties lijken op normale advertenties op Facebook en Instagram, maar als iemand op je advertentie klikt, ziet deze persoon een formulier waarop de gegevens die hij/zij met Facebook heeft gedeeld, zoals naam, telefoonnummer of e-mailadres, al zijn ingevuld. Nadat mensen het formulier hebben verzonden, kunnen ze op de advertentie klikken om naar je website te gaan voor meer informatie.

Je kunt eenvoudig je leads opvolgen door ze te downloaden van je pagina. Je kunt leads ook automatisch ontvangen door leadadvertenties te integreren in je hulpmiddelen voor e-mailmarketing of klantrelatiebeheer (Customer Relationship Management, CRM).

Manieren om leadadvertenties te gebruiken

Hier vind je een aantal voorbeelden van manieren waarop bedrijven succes hebben gerealiseerd met leadadvertenties.
 

Breid je e-maillijst uit

Allerlei soorten bedrijven gebruiken leadadvertenties om aanmeldingen voor nieuwsbrieven en e-mailmarketing te verzamelen.
 

Verzamel informatie over interesses

Bedrijven in het onderwijs en in de financiële sector gebruiken leadadvertenties om aangepaste informatie over interesses te verzamelen, zoals interesse in studierichtingen en de beoogde tijdlijn voor het gebruik van de services.
 

Bied kortingsbonnen aan

Retail- en e-commercebedrijven gebruiken leadadvertenties om aanbiedingen en kortingsbonnen te bieden in ruil voor contactgegevens.
 

Plan proefritten

Automerken gebruiken leadadvertenties om proefritten te plannen, financieringsverzoeken te beheren en om service-afspraken te boeken.
 

Wat je nodig hebt om aan de slag te gaan

Als je je eerste leadadvertentie maakt, maak je de advertentie en het formulier in dezelfde stap. Dit heb je nodig om met succes een leadadvertentie te maken:

  • De tekst en video of afbeeldingen voor je advertentie

  • Een lijst met vragen die je kunt stellen in je leadformulier

  • Een link naar het privacybeleid van je bedrijf

  • Info die je kunt opnemen in een welkomstscherm (optioneel)
     

Tip: Je advertenties aan de juiste mensen tonen

facebook leadadvertentiesMeer dan 40% van de weergaven van leadadvertenties op Facebook gebruikt aangepaste doelgroepen1. Je kunt ook een aangepaste doelgroep maken om nieuwe mensen te bereiken die lijken op je bestaande klanten. Dit kan helpen je leadkwaliteit te verhogen. Meer informatie.

Bron: https://www.facebook.com/business/m/facebook-lead-ads-info


  https://lbmedia.nl

 
 
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina
SLUITEN