Internet marketing

Hier vind je al onze Internet marketing artikelen vol met tips en tricks. Wij zullen je leren hoe je marketing kunt toepassen op jouw bedrijf en zorgen dat je aan je bedrijf werkt en niet in je bedrijf. (jezelf helemaal uit de naad werken, want dat wil je natuurlijk niet, je wilt vrijheid)

Wat is Internet Marketing?

Internet Marketing zijn alle marketing activiteiten die op het internet worden toegepast. Internet wordt steeds belangrijker en daarom wordt internet marketing ook steeds belangrijker.

Internet Marketing heeft heel veel specifieke technieken en de meeste mensen hebben hier geen kaas van gegeten en het even aanleren gaat niet, want er komen zoveel technieken bij kijken.

Overige namen voor Internet Marketing zijn online marketing en e-marketing.
 

Waarom Internet Marketing

Internet Marketing heeft een aantal voordelen ten opzichte van traditionele marketing:

  • Goedkoop, vergeleken met traditionele marketing.
  • Veel meer bereik, via het internet bereik je veel gemakkelijker een groter publiek.
  • Gepersonaliseerd, je kunt gemakkelijker bijvoorbeeld een persoonlijke e-mail versturen, hierdoor is het veel persoonlijker.
  • Doelgroep, via online marketing heb je vaak de mogelijkheid een doelgroep in te stellen, zo kun je gerichter adverteren.

 
 
Online marketing effectief inzetten

Online marketing effectief inzetten

Leon Bothof

Vrijwel ieder bedrijf doet wel iets aan online marketing. Denk aan bloggen, social media berichten plaatsen, zoekmachine optimalisatie en adverteren in Google. Maar vaak ontbreekt het aan een doordachte aanpak. Daardoor is de effectiviteit van de online marketing – en dus ook het rendement - verre van optimaal. Herkenbaar? Lees dan door. In dit artikel geven we je een aantal handvatten om je online activiteiten meer te structureren, zodat de kans op een goed rendement groter wordt.

Linkbuilding anno 2019

Linkbuilding anno 2019

Leon Bothof

Waar enkele mensen denken dat linkbuilding niet meer werkt is het nog steeds een goede manier om hoger te komen in Google. Om goed te kunnen scoren in de zoekmachine moet de techniek van de website en content op de website perfect zijn, maar een goed backlinkprofiel mag ook zeker niet ontbreken. Toch is linkbuilding door de jaren heen wel wat veranderd. In dit artikel geven we een aantal tips om linkbuilding uit te voeren anno 2019.

Hoe een logo en huisstijl waarde kan toevoegen aan jou bedrijf

Hoe een logo en huisstijl waarde kan toevoegen aan jou bedrijf

Leon Bothof

Denk aan de welbekende merken zoals Nike, Apple, Google, Mc Donalds, Starbucks, Shell etc en hun logo’s, bij Nike zie je de mooie “krul” welke door de jaren heen hetzelfde is gebleven, denk aan het appeltje met een hap eruit, of denk aan het ronde groene Starbucks logo, je ontkomt er niet aan of door het zien van deze logo’s weet je meteen waar het om gaat. Deze “grote” merken hebben een logo ontwikkeld wat door de jaren heen slechts minimaal verandert en voor iedereen herkenbaar zijn.

Adverteren op Bing?

Adverteren op Bing?

Leon Bothof

Adverteren op Bing lijkt voor veel bedrijven niet interessant. Toch lijkt het voor webshops en websites de moeite waard om zich te verdiepen in het adverteren via Bing. Er zijn een aantal redenen om het adverteren via Google Adwords te verbreden naar Bing Ads.

Heeft u nagedacht over de kleuren van uw website?

Heeft u nagedacht over de kleuren van uw website?

Leon Bothof

Met rood kan je wedstrijden winnen Welke eigenschappen zouden toegeschreven kunnen worden aan rood? Stop, gevaar of heet zouden uw eerste gedachten kunnen zijn. Rood kan ook dominantie uitdragen naar andere. Onderzoekers op de Olympische Spelen van 2004 hebben geanalyseerd dat het dragen van rood bij verschillende sporten een voordeel kan zijn. Het effect van rood dragen tijdens sport is minimaal, maar het kan wel de doorslaggevende factor bij een wedstrijd zijn.

Wat is contentmarketing?

Wat is contentmarketing?

Leon Bothof

Contentmarketing is hét middel om als bedrijf te binden met de klant. De online wereld groeit en groeit en zo ook de content die online komt te staan. Maar wat is contentmarketing nou precies en hoe kun je nog uitblinken in deze oceaan aan informatie?

Bewezen conversie verbeterpunten

Bewezen conversie verbeterpunten

Leon Bothof

Het aantal bezoekers welke een gewenste actie maakt noemen we de conversie. De gewenste actie is vaak de aankoop van een product of dienst, maar dit kan iets anders zijn. Andere belangrijke acties zijn bijvoorbeeld inschrijving voor de nieuwsbrief of het downloaden van een gratis e-book.

Maak je gunfactor digitaal

Maak je gunfactor digitaal

Leon Bothof

De meeste ondernemers zullen het met me eens zijn: opdrachten worden je gegund.

In het zaken doen draait het in grote mate om de gunfactor. Dat mystieke gevoel van Likability van overeenkomst dat van grote invloed is op de intermenselijke communicatie. Emotie, een goed gevoel hebben bij die ander, vertrouwen hebben in jou.

1 - 2 - Volgende

Mis dit niet
Gratis content kalander

Gratis Contentkalender

Meer informatie

Internet marketing topics:

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina
SLUITEN