08 januari 2015

De vraag hoe krijg ik meer bezoekers op mijn webshop is een veel gestelde vraag. Het antwoord hierop is alleen minder makkelijk. Het is nog niet zo makkelijk om het gaat al helemaal niet vanzelf. Sommige webshop eigenaren denken heel makkelijk een plekje in Google te veroveren, maar hier komt toch iets meer bij kijken dan je denkt.  

Maar hoe komt mijn webshop dan wel boven aan in Google? Hierover heb ik een blog geschreven zodat je hier inzicht in krijgt. Wat moet je wel en juist niet doen?

De juiste bezoekers krijgen

Dit is heel simpel op te lossen met Adwords, hiermee kun je verkeer met bepaalde zoekwoorden naar je webshop krijgen, maar dit is ook erg duur en vaak komen er niet voldoende verkopen uit zodat Adwords ook echt uit kan. Je betaald per klik, of ze nu lang of kort blijven wel of niet wat kopen. 

Het beste is dus zelf verkeer naar je webshop te genereren door eigen teksten (blogs) te schrijven, en dus geen teksten kopiëren van andere webshops (zie onze blog over dubbele content). Als je teksten kopieert heb je geen unieke tekst en dan straft Google je omdat de tekst al voorkomt op het internet .

Schrijf dus eigen teksten, pagina’s, artikelen omschrijvingen, ga bloggen enz. zo krijg je steeds meer en meer bezoekers en zal je omzet uiteindelijk dus ook verhogen.

Conversie-verhogers

Je wilt natuurlijk je conversie (het aantal verkopen) verhogen, alleen je conversie zal niet evenredig verhogen met de bezoekers.

De bezoekers willen dat het allemaal heel erg duidelijk is en dat er niet teveel geklikt moet worden, zorg er dus voor dat:

1. Je duidelijke teksten, algemene voorwaarden en prijzen hebt.
2. Je een duidelijke beschrijving maakt voor het retourneren van de bestelling.
3. De levertijd van je producten binnen 2 werkdagen is, het liefst binnen 1 werkdag.
4. Je een chatservice op de webshop aanwezig is.
5. Je telefonische support kunt leveren.

De test

Laat je webshop door iemand bekijken die totaal geen verstand heeft van internet, maar wel heel soms iets koopt op het internet.
Laat hem/haar een bestelling plaatsen in je webshop en kijk hoe hij/zij door je webshop surft, nadat de bestelling is geplaatst vraag je of er nog bijzonderheden waren, wat er goed en wat er te verbeteren was, deze informatie is heel erg belangrijk en kun je dan toepassen in je webshop.

Geen pop-ups

Een bezoeker wil eerst rustig rond kijken in de webshop en niet direct een pop-up  met informatie of producten zien, dit schrikt direct af.

Je kunt het een beetje vergelijken met een echte winkel, je loopt een winkel naar binnen en direct word je aangesproken door een verkoper, kunnen wij je ergens mee helpen? 9 van de 10 klanten vindt dat erg vervelend en zullen dus direct al geïrriteerd zijn en zich opgelaten voelen.

Webwinkel beginnen?

Wil je zelf een webwinkel beginnen? Dan kun je natuurlijk Gratis Webshop Beginnen gebruiken als webwinkelsysteem – een account is snel aangemaakt en je bent direct online!