03 januari 2017

Adverteren op Bing lijkt voor veel bedrijven niet interessant. Toch lijkt het voor webshops en websites de moeite waard om zich te verdiepen in het adverteren via Bing. Er zijn een aantal redenen om het adverteren via Google Adwords te verbreden naar Bing Ads.

Waarom adverteren op Bing?

Het marktaandeel van Bing ten opzichte van Google blijft miniem. Dat zou een reden kunnen zijn om geen Bing campagne te starten. Maar je kunt ook bekijken wat voor mogelijkheden deze zoekmachine biedt. Om te bepalen of op Bing adverteren wat voor jou is kun je kijken of het volgende op jouw campagne van toepassing is:

  • Op AdWords heb je veel concurrenten en de klikprijzen liggen erg hoog.

  • De AdWords-campagnes zijn goed, maar verzadigd.

  • Je hebt al organisch bereik via Bing.

 

Redenen om op Bing te adverteren:

 

1.Lage CPC

De kosten per klik zijn bij Google AdWords meestal een stuk hoger dan op Bing. Je kunt dit dus gemakkelijk inzetten om je gemiddelde kosten per klik omlaag te brengen en zo een optimale balans voor je conversie te vinden. Met pakkende teksten kun je een zeer goede conversieratio halen!
 

2. Nieuw bereik

Een interessant gegeven is bijvoorbeeld dat de gemiddelde leeftijd van Bing gebruikers is 55+. Ruim 30% van de gebruikers bestaat uit deze groep, die niet standaard van google als zoekmachine gebruikt. Een hoge conversieratio ligt hier dus gewoon voor het oprapen!


3. De Verenigde Staten als nieuwe online markt

Bing/Yahoo! is net als Google een wereldwijd begrip. Het marktaandeel in Europa mag dan blijven steken rond de 5%, dit blijft toch goed voor zo’n 15 miljoen actieve gebruikers. In de VS is het marktaandeel van Bing Ads vele malen groter. Er ligt er dus veel conversie op je te wachten als je internationaal georiënteerd bent! Ook in absolute aantallen kan dit een interessante vergroting zijn van je bereik. Vooral als je internationaal georiënteerd bent.


4. Copy, paste en klaar!

Bijna overtuigd? Dan is het volgende goed om te weten: Google AdWords is voor de meeste bedrijven het belangrijkste advertentie platform. Veel websites en webshops hebben een volledig geoptimaliseerd Adwords-account. De geoptimaliseerde AdWords campagnes zijn gemakkelijk over te zetten naar Bing Ads. Je kunt direct aan de slag met je sterke Google campagnes. Je hoeft je campagnes dus niet opnieuw op te zetten, wel zo handig! Er is een handig menu-item, ‘Import from AdWords’, waarmee je rechtstreeks je Adwords campagnes in Bing Ads kan overzetten.

Als dit bij jullie het geval is, liggen er prima kansen op het vergroten van je afzetmarkt met Bing ads. Als je meer wilt weten over adverteren met Bing Ads kun je het beste contact opnemen met je online marketing bureau.