Waar enkele mensen denken dat linkbuilding niet meer werkt is het nog steeds een goede manier om hoger te komen in Google. Om goed te kunnen scoren in de zoekmachine moet de techniek van de website en content op de website perfect zijn, maar een goed backlinkprofiel mag ook zeker niet ontbreken. Toch is linkbuilding door de jaren heen wel wat veranderd. In dit artikel geven we een aantal tips om linkbuilding uit te voeren anno 2019.
Content van Kwaliteit
Vroeger was SEO net even anders dan nu. Online marketeers schreven teksten met enorm vaak een zoekwoord daarin waarop ze wilde ranken. Gelukkig is het in deze tijd niet meer mogelijk om zo te ranken, Google kent het trucje inmiddels en kans bestaat zelfs dat je een penalty krijgt en dus gestraft wordt door Google. Het gaat namelijk veel meer om content dat een meerwaarde biedt voor een bezoeker. Dit geldt voor content op je eigen website, maar ook op content die je schrijft op andere websites. Een bezoeker antwoord of oplossing bieden, dat is anno 2019 enorm belangrijk om goed te scoren in de zoekmachines.
Richt je op links van relevante websites
Veel marketeers willen het liefst zo veel mogelijk links van verschillende websites met een hoge autoriteit. Ze kijken niet naar de relevantie van zo’n link. Hierdoor krijg je een raar backlinkprofiel dat niet matcht van websites die niet matchen met de branche waarin je fungeert. Toch is dit enorm belangrijk. Stel je voor je hebt een telefoonwinkel en verkoopt Samsung toestellen en iPhones. Het is dan logischer dat een website dat zich ook richt op het verkopen van telefoontoestellen naar jou refereert dan een bouwwinkel dat uitsluitend boormachines verkoopt. De telefoonverkoper is namelijk een expert op het gebied van telefoons verkopen. In het echte leven neem je toch ook eerder advies aan van een kapper voor het kiezen van een geschikte shampoo dan van een autohandelaar? Doe daarom kwalitatieve linkbuilding om zo goed te scoren in de zoekmachine.