Even voorstellen, ik ben Jeannet, 42 jaar, getrouwd, 3 kinderen en woonachtig op het mooie Groningse platteland waar ik samen met mijn man een melkveebedrijf run. Ik heb 14 jaar voor de dierenbescherming gewerkt maar na de komst van mijn oudste zoon heb ik gekozen om thuismoeder te worden. Ik zocht wat om handen te hebben in de avonduurtjes. Ik maakte wat armbandjes en plaatste deze op Facebook. “'Die moet je gaan verkopen” zei iemand, toen is het idee geboren om een webshop te beginnen.
Met hoeveel personen zijn jullie werkzaam in je bedrijf, en wat zijn hun functies?
Ik doe alles in mijn eentje. De webshop bijhouden, foto's maken, nieuwe artikelen inkopen of maken. Blog bijhouden en alle social media. Ik probeer ook zoveel informatie in te winnen voor betere vindbaarheid.
Wat voor soort webshop heb je?
Ik verkoop voornamelijk armbanden, daarnaast ook oorbellen. Ik ben nu ook bezig meer verpakkingsmaterialen aan te bieden zoals organzazakjes en kadokaartjes. Dit omdat ik vaak merk dat de armbanden kado worden gedaan.
Wanneer besloot je een webshop te beginnen?
Zoals ik hierboven al had beschreven ben ik begonnen met de webshop nadat ik was gestopt met werken. Voor Bracelets by Janet had ik 2 andere webshops, met deze ben ik gestopt wegens tijdgebrek( komst van de andere 2 kinderen) maar het bleef kriebelen en alles wat met het webshopgebeuren te maken heeft vind ik gewoon heel leuk om te doen.
Wat is je doelgroep die je wil bereiken, en hoe bereik jij die?
Ik ben via Google analytics en de Facebookpagina erachter gekomen dat mijn grootste doelgroep meiden zijn van 15 tot 18 jaar. Het meeste van deze groep bereik ik toch wel via facebook. Andere manieren zijn: Marktplaats, google+, Blog en Pinterest.
Hoe heb je naamsbekendheid opgebouwd?
Zie hier boven
Was het opstarten van je webshop (onderneming) ingewikkeld?
Het opstarten vond ik niet ingewikkeld. Het maken van de webshop vond ik vrij eenvoudig, je moet er gewoon even de tijd voor nemen. Het opstarten is niet het moeilijkst, het gevonden worden wel..
Waardoor maak jij onderscheid met je webshop van de rest in dezelfde branche?
Je onderscheiden is best wel moeilijk want er zoveel meer webshops als ik heb. Ik ben vrij goedkoop, hanteer geen verzendkosten, snelle service. Een kadootje bij de bestelling. Ik probeer de site ook zo klantvriendelijk en duidelijk te houden, geen toeters en bellen. In één oogopslag zien wat er te koop is, wel of geen verzendkosten, hoe kan je betalen.
Wat zou jij nog graag zien veranderen (eventueel in de toekomst) in je onderneming?
Beter gevonden worden ( dat betekend mij nog meer in de SEO verdiepen) Meer naamsbekendheid.
Zijn er nog belangrijke tips die je mede webshop eigenaren wil mee geven?
Voor diegene die net gaat beginnen: Begin met een gratis versie, bekijk de mogelijkheden in beheer, probeer gewoon uit. Kijk hoe anderen het hebben aangepakt. Volg de Facebookpagina van GWB, aan vragen van anderen kan je heel wat hebben.
Lijkt het je leuk, neem gerust een kijken op braceletsbyjanet.nl