04 februari 2016
Wie is de persoon achter La Vie Divine?
Jozefien van Genechten

Het gezicht achter La Vie Divine is Jozefien. Ik ben creatief duizendpootje dat van het maken van kleding op maat terecht gekomen is bij borduren. Aanvankelijk ging dit van hobby, naar bijberoep en nu recent naar mijn voltijdse job.  Ik hou voornamelijk van het uitwerken van steeds nieuwe ideeën en heb zoals ze hier in België zeggen ‘geen zittend gat’. Dat van die duizendpoot mag je dus best letterlijk nemen. Ik ben letterlijk met 1000 ideeën bezig en bedenk ze vaak sneller dan ik ze gemaakt krijg. 

Met hoeveel personen zijn jullie werkzaam in je bedrijf, en wat zijn hun functies? 

La Vie Divine is een ‘one woman show’. Zowel de fysieke winkel, als de webwinkel wordt door mezelf (Jozefien) beheerd. Het is een borduurstudio & geschenkenwinkel met gepersonaliseerde geschenken, dus alles gaat letterlijk door mijn handen. Van ontwerpen van logo’s voor bedrijven, over het uitborduren van namen op kraampakketten tot het runnen van de winkel.
 

Wat voor soort webshop heb je?

Mijn webshop is een soort combinatie van een catalogus met de mogelijkheid om de ‘basics’ meteen online te bestellen. Vermits ik veel maatwerk doe, zullen de klanten voor maatwerk immers toch steeds eerst even contact moeten opnemen. Daarnaast hou ik wel van de creatieve vrijheid om unieke stuks te maken en deze vinden uiteraard niet altijd hun weg naar de webwinkel aangezien ze wel eens snel verkocht kunnen zijn in de bakstenen winkel.
 
Collage www.laviedivine.be

Wanneer besloot je een webshop te beginnen?

Ik ben al reeds een aantal jaar een trouwe Etsyverkoper met een etsywinkel die steeds beter begon te draaien. Toen het borduurwerk volop op gang kwam en de beslissing genomen werd dat dit mijn fulltime beroep zou worden, heb ik meteen ook een webwinkel aangemaakt.
 

Wat is je doelgroep die je wil bereiken, en hoe bereik jij die?

Mijn doelgroep loopt van kleine bedrijven die slechts kleine oplages bedrijfskleding willen laten borduren, tot particulieren die een uniek gepersonaliseerd geschenk willen aanbieden. Op mijn webwinkel heb ik geprobeerd om goede informatierubrieken aan te maken zodat iedere doelgroep toch al meteen de belangrijkste informatie kan terugvinden.
 

Hoe heb je naamsbekendheid opgebouwd?

Ik promoot mijn ontwerpen via verschillende kanalen; afhankelijk van de doelgroep. Zo post ik regelmatig foto’s van nieuwe ontwerpje op instagram, heb ik een actieve facebookpagina en werk ik voor mijn eigen regio ook wel eens met betalende advertenties via facebook of google adwords. Verder worden alle spullen uiteraard voorzien van eigen label, zijn er flyers in overvloed,…
 

Was het opstarten van je webshop (onderneming) ingewikkeld?

‘Ondernemen is van een afgrond springen en een vliegtuigje bouwen op de weg naar beneden.’ Het is allemaal heel uitdagend en overweldigend, maar ik heb dat tot nu toe vooral eerder als een avontuur als als een drama ervaren. De webshop op zich was voor mij niet zo onoverkomelijk, aangezien ik reeds over redelijk wat SEO, SEA en webdesign kennis beschikte en dat in elk geval al geen chinees voor me was.

Waardoor maak jij onderscheid met je webshop van de rest in dezelfde branche?

Aan mijn webshop is een fysieke winkel verbonden, en dat maakt zeker voor ons Belgen die niet zo vlot online shoppen het verschil. Ofwel gebruiken ze de webwinkel als catalogus en springen ze even binnen, ofwel zijn ze hier al eens geweest, hebben de de kwaliteit van de spullen al eens in handen gehad en durven ze het vanaf de volgende keer wel aan om online te bestellen.

Wat zou jij nog graag zien veranderen (eventueel in de toekomst) in je onderneming?

Mijn eigen collectie en ideeën zou ik graag nog meer uitwerken. Wie weet in de toekomst ook wel zodat het naast in mijn eigen winkel ook in andere winkels te koop komt te hangen?

Zijn er nog belangrijke tips die je mede webshop eigenaren wil mee geven?

Een serieuze webwinkel is een zaak runnen. Maak je niet de illusie dat je rijk zult worden door wat spullen in een onlineshop te ‘gooien’ en af te wachten. Maak je ook niet de illusie dat het zoveel goedkoper is als een ‘echte’ winkel runnen. Een webwinkel komt niet vanzelf bovendrijven in google en er kruipt veel tijd of geld (of beide) in het verwerven van kennis over grafische vormgeving, SEA, SEO, facebookcampagnes,…

Neem snel een kijkje op: De webwinkel van borduurshop mechelenen laat je inspireren tot 1000 ideeen! 
Reacties
Geerjanne van Beekhoff - 06 februari 2016
Leuk om te lezen! Leuke combi, die van een webwinkel en fysieke winkel. Veel succes!


Monja Bax - 06 februari 2016
Wat een mooi verhaal. Je bent goed bezig.
Succes!


Annet - 06 februari 2016
Moest wel lachen om je betalende advertenties....misschien kan Leon/Lieke dat nog even aan passen?


Linda Spee - 05 februari 2016
Leuk verhaal om te lezen. Echt geweldig, dat je een webwinkel en een stenen winkel hebt. Goed gedaan.


Chantal - 05 februari 2016
Ben héél trots op jou Jozefien! Je bent een durver, je weet van wanten...... je komt er wel. dikke knuf x


Annet Kaman - 05 februari 2016
Morgen ga ik er mee aan de slag!


Emmie van de Griend - 05 februari 2016
Leuk verhaal om te lezen. Bekend vakgebied maar weer in een andere vorm. Leuk!


Jolanda - 05 februari 2016
Erg leuk stukje om te lezen!
Zal ook eens aan de slag gaan...


Reactie schrijven op Wie is de persoon achter La Vie Divine?


Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina
SLUITEN