21 mei 2016
Wie is de persoon achter SlimmeBandjes.nl?

John GoedhartJohn Goedhart 33 jaar, getrouwd en vader van 2 fantastische zoons. Na diverse webshops te hebben gehad bij GWB begon het toch na een klein half jaartje weer te kriebelen. Met de nieuwe functies van GWB en de tegenwoordig professionele uitstraling is SlimmeBandjes.nl een nette shop geworden die volledig bij de tijd is.  Onze klanten kunnen eenvoudig producten bestellen en betalen via de vele betaalmogelijkheden. Dit is wat wij belangrijk vinden.
 

Met hoeveel personen zijn jullie werkzaam in je bedrijf, en wat zijn hun functies?

Op dit moment doen mijn vrouw en ik het samen.
 

Wat voor soort webshop heb je?

De webshop bestaat uit verkoop van Horloge bandjes met de focus op smartwatch en dan de Apple Watch in het bijzonder. Wij leveren uit eigen voorraad zodat we goede controle hebben over wat er op een dag vertrekt. Daarbij hebben wij ook de mogelijkheid om in huis de leren bandjes te personaliseren met een lasergravering.
 

Wanneer besloot je een webshop te beginnen?

De webshop is sinds 1 februari 2016 in de lucht. Ik speelde al lang met de gedacht weer iets op te starten. Horlogebandjes maken het verschil aan een horloge en ik vind het leuk om daar een toegevoegde waarde aan te bieden. Bij ons koop je niet zomaar een bandje voor je Apple Watch of horloge. Bij ons koop je iets speciaals.
 

Wat is je doelgroep die je wil bereiken, en hoe bereik jij die?

De doelgroep varieert en is erg breed. Iedereen met een smartwatch of horloge is een potentiële klant. Ik ben van mening dat meerdere bandjes bij je horloge een must is. Regelmatig wisselen van bandje maakt je smartwatch of horloge speciaal. Matchen met je kleren, riem of schoenen is erg leuk om te doen. Zo sta ik in de ochtend op met de gedachte, wat voor bandje zal ik vandaag dragen. Aantal voorbeeld plaatjes:

Slimme bandjes.nlSlimme bandjes.nlSlimme bandjes.nl
Slimme bandjes.nlSlimme bandjes.nlSlimme bandjes.nl









 


Hoe heb je naamsbekendheid opgebouwd?

Naamsbekendheid opbouwen zijn we nog druk mee bezig. In de korte periode dat we bezig zijn is dat nog niet mogelijk. We zijn echt nog druk aan de webshop aan het bouwen maar doen daarbij wel bijvoorbeeld adverteren via Marktplaats om alvast een doelgroep te bereiken. Mensen moeten bij smartwatchbandjes aan SlimmeBandje.nl denken. We hebben daarin nog een lange weg te gaan.
 

Was het opstarten van je webshop (onderneming) ingewikkeld?

Nee, deze keer niet. Gezien de ervaring die ik heb weet ik nu wel een beetje de wegen te bewandelen. Ik doe dit nu een jaar of 6 en ken wel de klappen van de zweep. Zo heb ik een eigen webshop via Joomla gehad maar ik kom uiteindelijk toch weer bij GWB terug. Niet zozeer om de prijs maar om hoe eenvoudig het systeem werkt. Zeker nu er een hoop mogelijk is vind ik het een prima CMS. Maar, 6 jaar geleden was het wel pittig. Je moet er echt veel energie in steken.
 

Waardoor maak jij onderscheid met je webshop van de rest in dezelfde branche?

Met name het personaliseren is iets wat ons echt anders maakt. Bij ons kan je je horlogebandjes voorzien van een logo, tekst, initialen of bijvoorbeeld een trouwdatum. Ook onze eigen voorraad en kwaliteit keuze. Slechte kwaliteit horlogebandjes hebben we niet in het assortiment
 

Wat zou jij nog graag zien veranderen (eventueel in de toekomst) in je onderneming?

Grotere voorraad positie. Op dit moment zijn we niet kapitaal krachtig om een enorme voorraad te hebben. Dit groeit maar mag wat mij betreft harder gaan. Alles valt en staat ook met klanten die onze producten kopen. Wanneer de cash flow goed op gang komt zal de voorraad en het product aanbod stijgen. Daar maak ik mij geen zorgen om.
 

Zijn er nog belangrijke tips die je mede webshop eigenaren wil mee geven?

Geduld en klantvriendelijkheid. Uiteindelijk komen de orders. Veel online aanwezig zijn en goed verdiepen in huidig SEO. Zorg dat de webshop er goed uitziet en zorg dat je de belangrijke betaalmethode in je shop hebt. Een webshop kost tijd, energie en geld. Realiseer dat voordat je begint. Daarnaast is het belangrijk om klantvriendelijkheid en service gericht te denken. Een klant is en blijft de koning. Doen wat je zegt en geen valse beloftes maken. Een klant moet na het bestellen denken, wauw, dat was leuk shoppen. Online kopen moet leuk zijn, dit bereik je door de verwachting van de klant ruimschoots te overtreffen.

Ben jij nieuwsgierig geworden, neem snel een kijkje op Slimmebandjes.nl

Reacties
John - 25 augustus 2016
Hallo Edwin,

Bedankt! We doen ons best.

Gr, John


Edwin - 08 juni 2016
Hoi John, leuk stuk en leuke webshop heb je. Ziet er erg mooi uit.

Heel veel succes.


Reactie schrijven op Wie is de persoon achter SlimmeBandjes.nl?


Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina
SLUITEN