Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!
Leon Bothof
05 februari 2015

Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Het moment is eigenlijk aangebroken, Gratis Webshop Beginnen V2.0, maak je webshop nu responsive en geef hem een complete make-over!

 

Wat is een responsive webshop?

Met een responsive webshop past je webshop altijd op het scherm, ongeacht op welk apparaat je het ook bekijkt.

Dus één webshop voor alle desktops, tablets en smartphones

Internet marketing vinkje Altijd de webshop compleet op het scherm

Internet marketing vinkje Wordt beter gevonden in Google

Internet marketing vinkje Uniek ontworpen eigen design mogelijkheden

Internet marketing vinkje Mis geen omzet meer bij smartphone en tablet gebruikers

Internet marketing vinkje 78% van de Nederlanders heeft een smartphone

Internet marketing vinkje 5,8 miljoen tablets in Nederland

 

Resultaat!

Er zijn vele nieuwe design mogelijkheden, zo kun je een nog mooiere webshop maken met Gratis Webshop Beginnen, dit heeft natuurlijk veel voordelen voor jou als webshop eigenaar!

Internet marketing vinkje Een mooiere webshop oogt professioneler en straalt vertrouwen uit

Internet marketing vinkje Laat de bestelknop bij het artikel eruit knallen, hierdoor krijg je hogere conversies

Internet marketing vinkje Gebruikersvriendelijker voor je klanten

Internet marketing vinkje Bepaal je eigen webshop maat

Internet marketing vinkje En natuurlijk nog veel meer!

 

Maat webshop opgeven

 

Dus we gaan lekker knallen met een mooie webshop en natuurlijk veel meer conversies!

 

De grote veranderingen op een rijtje:

Vormgeving > achtergrond

  • Achtergrondafbeelding  schaalt mee met de beeldschermresolutie

Vormgeving > menu aan de bovenkant

  • Menu plaatst bepalen, links, rechts of centreren
  • Tekst kleur en lettertype grote
  • Ronde hoeken
  • Hoogte menu
  • Padding (Ruimte om de tekst heen)
  • Achtergrond kleur laten overlopen in elkaar
  • Achtergrond afbeelding plaatsen

Vormgeving > menu aan de zijkant

  • Menu namen opgeven
  • Tekst kleur en lettertype grote
  • Ronde hoeken
  • Hoogte menu
  • Padding (Ruimte om de tekst heen)
  • Mouseover kleuren
  • Achtergrond kleur laten overlopen in elkaar
  • Achtergrond afbeelding plaatsen

 Vormgeving > kleuren en lettertypes

  • Tekst kleur en lettertype grote
  • Invulvelden achtergrond kleur
  • Invulvelden tekst kleur
  • Invulvelden rand / border kleur
  • Invulvelden rand / border kleur als veld actief is
  • Invulvelden ronde hoeken
  • Buttons achtergrond kleur laten overlopen in elkaar
  • Buttons tekstkleur
  • Buttons rand / border kleur
  • Buttons ronde hoeken
  • Artikel toevoeg buttons achtergrond kleur laten overlopen in elkaar
  • Artikel toevoeg buttons tekstkleur
  • Artikel toevoeg buttons ronde hoeken

Postcode check

Vaak worden adressen fout opgegeven, nu hoeft enkel de postcode en huisnummer worden opgegeven en het adres wordt automatische ingevuld bij alle Nederlandse adressen.

Postcode check webshop

Sorteren artikelen

Als webshop eigenaar is het per categorie mogelijk om aan te geven hoe de artikelen worden gesorteerd, op naam, op prijs of positie. Alleen elke bezoeker heeft zijn eigen voorkeur, nu kunnen de bezoekers de artikelen sorteren naar wens.

Sorteren artikelen webshop

Abonnement wijzigen webshop

Nu kun je ook zelf het abonnement wijzigen naar het gewenste pakket en je kunt er ook direct gebruik van maken.

Wijzigen webshop abonnement

 

Webshop make-over: win een leuke prijs!

Je zult natuurlijk direct aan de gang willen met het designen van je webshop, dan hebben we iets leuks voor je.  Maak een voor en na screenshot van je webshop, deel deze op onze facebookgroep en/of twitter. Het gaafste design wint een toffe prijs!

Wat de prijs is houden we nog even geheim… maar je blijft altijd bij de tijd en wordt flink in de belangstelling gezet.

 

PS. Mocht je toch nog foutjes vinden, stuur ons dan even een ticket!

 

Webwinkel beginnen?

Wil je zelf een webwinkel beginnen? Dan kun je natuurlijk Gratis Webshop Beginnen gebruiken als webwinkelsysteem – een account is snel aangemaakt en je bent direct online!

reacties op “Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Henk op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:38

Goedemorgen,
Heb een vraag met betrekking tot het hebben van een webshop met een dropship leverancier.
Hebben jullie winkels daar de mogelijkheid voor?

Met vriendelijke groet,

Henk
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:39

Beste Henk,

Dropshipping is eigenlijk alleen dat de leverancier het voor je uitlevert. Je krijgt dus op de webshop de bestelling binnen en de betaling en dan kun je de bestelling zelf doorzetten naar de leverancier en die handelt de verzending af.
Dus je kunt gewoon gebruik maken van dropshipping.

Met vriendelijke groet,
Team LBMedia / GratisWebshopBeginnnen.nl
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door FM Sport op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:40

Beste Leon,

Ik heb pas voor een jaar vooruit betaald. Wordt dit nog verrekend als ik nu overstap naar pakket 2?

Gr. Frits
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:40

Goedenavond,

Ja we berekenen dan tot de nieuwe factuurmaand de extra kosten inderdaad van pakket 2.

Je kunt dus gewoon updaten naar het gewenste pakket en wij berekenen dan de extra kosten voor je.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Emmie van de Griend op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:40

De code in Header is zichtbaar in mijn achtergrondmenu, dit is vooral bij de weergave op de smartphone enorm storend. Hoe kan dat opgelost?
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:41

Goedemiddag Emmie,

De code in de header moeten ook geen teksten zijn, dit is bedoeld voor google verificaties bijvoorbeeld of een script dat je zelf wilt toevoegen aan de webshop.
De tekst kunt u dus het beste wel laten, want dit heeft ook invloed op de zoekresultaten omdat daar geen woorden/tekst hoort te staan.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Fred op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:41

Goedemiddag,

Als je een bestaande webshop omzet naar V2.0 is die dan gelijk online goed of moet je heb helemaal opnieuw opzetten?
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:41

Goedemiddag,

Als je de responsive template van de webshop activeert is deze gelijk goed online, er hoeft dus niks opnieuw ingesteld te worden.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door J. Wisse op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:42

Heb nu pakket 2. Toch kan ik de breedte niet instellen, die staat vast op 1050 pixels. Waar ligt dat aan?
Mijn header is een afbeelding van 1200 pixels
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:42

Goedenavond,

De webshop breedte kun je aanpassen bij de template.
vormgeving -> eigen template samenstellen -> responsive template -> dan template soort kiezen en daaronder staat de maat die gekozen kan worden.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Reinalda op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:42

Goedemiddag,
Gister heb ik de responsive template van de webshop geactiveerd. Nu is mijn webshop alleen zichtbaar op mijn laptop en niet meer op tablet en i phone. Hoe kan ik dit verhelpen?
Mvg Reinalda
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Reinalda op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:43

Ik heb de responsive template van de webshop opnieuw geactiveerd via de tablet, het is nu gelukt. Mvg Reinalda
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Jolanda op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:43

Hallo,
De balk om de webshop breedte aan te passen is niet te zien bij mij.

De postcode check werkt nog niet.

De informatie button bij de producten is weg.

Groetjes Jolanda
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:43

Goedenavond,

De balk voor het aanpassen van de maat van de webshop is zichtbaar als je ie9 of hoger hebt, bij IE8 geeft hij melding aan inderdaad en moet dit handmatig worden opgegeven. Als je FireFox of Chrome browser gebruikt zal dit wel altijd werken. Internet Explorer 8 is namelijk een browser die ouder dan 10 jaar is.

De postcode check werkt wel, alleen moet er wel juiste combinatie worden ingevoerd van de postcode en huisnummer.
Wordt er een adres gevonden zal deze worden getoond, anders zal de klant deze zelf moeten invullen.

De informatie knop bij de artikelen was in het begin inderdaad even weg, deze is daarna direct weer terug geplaatst.
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door renate op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:44

Ik heb de responsive aangezet en oogt goed op een tablet en smartphone alleen als ik een bestelling plaats op mijn pc of computer dan krijg ik bij het invullen van adres gegevens een rare pagina.
Ik zie eerst de layout van de rechterkolom van mijn website. Ik moet helemaal naar beneden scrollen om de gegevens in te vullen. Dit ziet er echt niet goed uit.

Met vriendelijke groet,
Renate
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:44

Goedenavond,

De ssl beveilig was niet 100 veilig door een nieuwe link in de website template, ik ga dit aanpassen en heb bij u even de ssl uit gezet.
Dit is inmiddels allemaal opgelost.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Store op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:45

Kijk daar zijn we blij mee leon!
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door conny de jong op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:45

goedendag,
Hoe moet je de responsive template van de webshop activeren?
groetjes Conny
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:45

Goedemiddag Conny,

De responsieve template kan worden geactiveerd via de beheerpagina.
1. Klik op het kopje vormgeving
2. Klik op maak je eigen template
3. Kies responsive template
4. Selecteer het thema en bepaal de maat van de webshop
5.Selecteer de menus die geplaatst moeten worden en waar de menus moeten komen te staan
6. Klik op kies dit thema
7. Klik nu op bekijk je webshop links boven in en de template is actief.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Monique op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:46

Goedemiddag,
Ik wil mijn webshop beschermen tegen het stelen van fotos en kopieren van teksten.
is het mogelijk de broncode af te schermen en het blokkeren van de rechtermuis?Zo ja hoe kun je dit doen?

Met vriendelijke groet,
Monique
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:47

Goedemorgen Monique,

Je kan fotos eigenlijk nooit beschermen tegen stelen van fotos of kopieren van teksten, wel kun je een watermerk van de webshop domeinnaam er bijvoorbeeld in zetten.

Je kan ook de rechtermuisknop uitschakelen, dit kan met een javascript, maar het wordt afgeraden, zie hier bijvoorbeeld: www.homepage-maken.nl/artikelen/wd/rechter-muisknop.php

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Annemarie op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:47

Hallo,
Ik heb het pakket van ?5,- per maand.
Daar zit daar de mogelijkheid in voor de postcode check en het sorteren van de artikelen?
Groeten Annemarie
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:47

Goedemiddag Annemarie,

Nee vanaf pakket 2 zit de postcode check erin en het sorteren van artikelen.
Dit kan alleen met de responsive template namelijk.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Laura op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:48

Goedenavond,

Ik heb de responsive template gekozen en op de pc is alles goed zichtbaar. Echter als ik nu op mijn telefoon kijk, zie ik niet de zijbalken met de menupaginas. Wat doe ik verkeerd?

Mvg,
Laura
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Laura op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:48

Ik heb het antwoord al gevonden!

Mvg,
Laura
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door FM Sport op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:48

Hoe kan ik onderstaande instellen zodat de klant een keuze kan maken?

Als webshop eigenaar is het per categorie mogelijk om aan te geven hoe de artikelen worden gesorteerd, op naam, op prijs of positie. Alleen elke bezoeker heeft zijn eigen voorkeur, nu kunnen de bezoekers de artikelen sorteren naar wens.
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:49

Goedenavond,

Dit wordt automatische weergegeven bij de responsive template, deze kan geactiveerd worden onder het kopje vormgeving -> maak je eigen template -> responsive template kiezen.

Met vriendelijke groet,
Leon
Team LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door FM Sport op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:49

Dag Leon,
Ik ben mijn achtergrond kleur kwijt. De zijkanten staan nu op wit. Hoe kan ik deze weer in kleur krijgen?
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:49

Goedenavond,

De achtergrond kan worden ingesteld op de beheerpagina onder het kopje vormgeving -> achtergrondafbeelding.
Als je de achtergrond kleur van het menu bedoeld kan deze daar ook worden ingesteld.

Met vriendelijke groet,
Leon
Team LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door FM Sport op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:49

Dag Leon, Is het mogelijk om algemene voorwaarden en/of een herroepingsformulier standaard mee te mailen met de bestelbevestiging?
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:50

Goedemiddag,

Je kunt een eigen bestelbevestiging maken op de beheerpagina onder het kopje winkelwagen -> Pas de standaard tekst van de e-mail bevestiging aan

Dit is de melding die de klant krijgt dan, hier kun je eventueel 2 linken in plaatsen naar de algemene voorwaarden en het herroepingsformulier.
Deze 2 formulieren kun je dan plaatsen als PDF onder het kopje afbeeldingen / PDF op de beheerpagina.

Met vriendelijke groet,
LBMedia
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Carola op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:50

Beste leon. Ik heb de responsive template gekozen met menu links en rechts. Op mobiel ziet hij er redelijk uit maar op de laptop krijg ik een raar breed linkerscherm te zien en valt de rechterkolom helemaal weg. wat doe ik verkeerd ?Ik wil hem natuurlijk ook op de laptop goed te zien houden
Gratis Webshop Beginnen V2.0 is LIVE!

Door Leon op dinsdag 18 augustus 2015 om 16:50

Goedemiddag,

Je hebt een vaste maat opgegeven van de webshop, en zijkant menus heeft u wel erg groot opgegeven, verstandig is deze te zetten naar bv 200 of 250px breed en NIET breder.

Of je moet de webshop 100 breed maken, dit kun je ook aanvinken onder het kopje vormgeving -> maak je eigen template -> kies responsive -> daar de maat opgeven.

Met vriendelijke groet,
LBMedia