23 maart 2018
Structuur  binnen je webshop

Google wil structuur binnen je webshop zien. Dit heeft met het Crawlen te maken, wat Google graag doet via de Google-bot.  De kracht van dit content canon zit in de structuur en opbouw van zowel de URL’s als de technieken erachter.

Als je in 2018 meer bezoekers wilt trekken naar je webshop, dan is het belangrijk een goede focus te leggen op je webshop structuur.

1: Maak een gestructureerde content canon.

Dit is een soort van kennisbank waarbij je de pagina’s naar elkaar verwijst en informatie aan je bezoekers geeft. Zo maak je direct ook een spinnenweb, wat weer goed is voor de basis structuur (interne linken).

Hoe maak je een content canon

  • Stel eerst een marketing plan op

  • Wat is je doelgroep / hoofdonderwerp

  • Wat is je niche, en niches binnen je niches

  • Stel bij deze onderwerpen jezelf alle vragen die opkomen en noteer die

  • Hou rekening met de Google suggesties

  • Stel jezelf dus veel vragen als ‘wat is seo marketing’ (behorend binnen je eigen niche)

Geef in de antwoorden op de vragen die jij jezelf hebt gesteld informatie die jij te bieden hebt. Deze informatie kan heel kort zijn,  soms maar twee regels. Dat is niet erg, het gaat om dat je de bezoeker wel de informatie geeft dat hij wil weten.

Deze content canon, mini wikipedia, bibliotheek, kennisbank of vraagbaak is super belangrijk dus voor jouw webshop. Je kunt hierbij gebruik maken van de Google zoek suggesties, en kan op mooie zoekwoorden gevonden worden die niet blog waardig zijn (omdat de informatie te weinig is, of omdat je de informatie niet elke keer wil delen). De content canon is dan een super goede oplossing om op de achterkant van je webshop toch extra informatie te geven en op die manier bezoekers te naar je webshop te halen.

Grote kans dat je de bezoeker dan vervolgens naar je opt-in pagina of verkoop funnel worden getrokken.

2: Vul je content canon met relevante nuttige maar duidelijke informatie.

Zorg ervoor dat dit enkel gericht is op je niche of niche van je niche! Houdt je verkoop dus klein, en bij jezelf!

  • Zet de kennisbank op de home pagina, maar laat het niet afleiden.

  • De klant moet vanuit de voorkant niet naar de minder belangrijke achterkant getrokken worden

  • Bezoekers worden vanuit de achterkant binnen gelaten op je webshop, om vervolgens naar de voorkant (verkoop funnel) gelokt te worden.

  • Link de content canon aan elkaar door interne linken te maken

  • Maak een goede optin pagina

  • Maak gebruik van je eigen marketing skills

Reactie schrijven op Structuur binnen je webshop


Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Bekijk onze privacy policy en cookie pagina
SLUITEN