04 december 2014

Vele ondernemers denken logische wijs dat je webshop pas open kan als je logo klaar is, of je webshop helemaal perfect gestyled is, maar niks is minder waar.

Voor een internetonderneming is tempo van crusiaal belangrijk, daarom raad ik je aan om vandaag nog online te gaan met je (concept) webshop, ook al is het nog niet perfect, maar ga vandaag nog online.

Wanneer je wacht met het online zetten van je webshop heb je de kans elke dag verkopen te missen, of een inschrijving voor je nieuwsbrief. Maar nog belangrijker dat je zoekresultaten in de zoekmachines mist. Want Google kijkt ook hoe oud je webshop is.

Met andere woorden, een open webshop is beter dan geen webshop. 

Perfectioneren?

Is het nodig dat je webshop helemaal perfect klaar moet zijn? Vele denken dat hij helemaal perfect moet zijn.

Maar ik zal je het antwoord alvast geven, je webshop is nooit klaar, je zult hier dus altijd wel mee bezig zijn. Van het optimaliseren, tot het aanvullen en up to date blijven. Maar ook social media en adverteren houdt je bezig.

Mijn advies: maak het zo goed mogelijk en ga later pas alle details aanpassen zoals naar wens.

Veel webshops zijn nog niet online omdat bijvoorbeeld alle teksten nog niet geschreven zijn, de algemene voorwaarden nog niet klaar zijn of het logo nog niet klaar is. Een logo is leuk en mooi voor de webshop, maar zorgt er niet voor dat je veel meer gaat verkopen of dat je succesvol wordt op het internet, het is dus niet een doorslaggevende factor.

Het is dus heel erg zonde van je tijd om alles perfect klaar te maken, het kan ook wel als je webshop al online staat, want elke dag dat je wacht is een dag dat je groei misloopt.

Webwinkel beginnen?

Wil je zelf een webwinkel beginnen? Dan kun je natuurlijk Gratis Webshop Beginnen gebruiken als webwinkelsysteem – een account is snel aangemaakt en je bent direct online!