07 december 2015

Beoordelingen van klanten zijn heel erg belangrijk want bezoekers vertrouwen op online reviews en zullen dan beslissen of ze wel en niet een aankopen zullen doen op je webshop. Het is dus erg belangrijk dat je vele positieve beoordelingen krijgt.

Uit onderzoek is gebleken dat 50% van de consumenten de online reviews net zoveel vertrouwd als persoonlijke aanbeveling.

1. Duidelijke vermelding in de zoekmachines zoals Google

Reviews worden getoond in de zoekmachines zoals Google, je wilt natuurlijk dat bij jou resultaat ook de reviews worden getoond. Bij Gratiswebshopbeginnen.nl kun je nu eenvoudig je gastenboekmenu toevoegen aan je template en dit wordt dan automatisch meegenomen in de zoekmachines, zie hier:

Activeer dus je gastenboek, je kunt deze natuurlijk ook reviews noemen.

2. Maak een aparte review pagina op je webshop

Door op je eigen pagina een reviewpagina toe te voegen kunnen je klanten een review plaatsen op je pagina en de ervaringen lezen van andere klanten. Maak het eenvoudig voor je bezoekers om een review te kunnen plaatsen, elke review is nieuwe content op je website. Dit wordt User Generated Content genoemt. Tekst die door je bezoekers is geschreven.

Vraag nooit teveel gegevens, hou het simpel en vraag bijvoorbeeld alleen de naam, e-mailadres en de beoordeling, want als klanten al hun gegevens in moeten vullen zal dit niet snel gedaan worden.

3. Negatieve klantbeoordelingen

Je zult denken een negatieve klantbeoordeling wil je niet op je website hebben staan, maar als je alleen maar positieve reactie op je webshop hebt staan kan dit niet altijd even geloofwaardig overkomen. Soms heb je alleen maar positieve reacties, dat is natuurlijk erg fijn, maar altijd 5 sterren rating klopt niet. Heb je dus iemand die je een 1 of 2 geeft kun je deze het beste laten staan en zelf op reageren en een oplossing bieden voor je klant.

4. Vraag om een review

Als je iets hebt verkocht via je website kun je bijvoorbeeld na 2 of 3 dagen een mail sturen naar de klant met de vraag om een review op je website te plaatsen. Hoe de ervaring met je is geweest? Of alles prettig is verlopen enz.

Als je nieuwsbrieven verstuurd kun je hierin ook vragen of ze een review willen achter laten op je website.

5. Handtekening e-mail

Je zult regelmatig mailen met klanten of potentiële klanten, je kunt dan in je e-mail handtekening een link plaatsen naar je klantbeoordelingspagina. Je zult merken dat je veel meer klant beoordelingen zult ontvangen. Zeker als dit bij je medewerker in de handtekening wordt gezet die dagelijks in contact zijn met klanten.

6. Bloggen

Als je regelmatig een blog bericht schrijft deel je deze op social media om hier zoveel mogelijk uit te halen. Plaatst onderaan je blogbericht of op je blogpagina een link naar de klant beoorderlingspagina. En met bloggen kom je beter in de zoekmachines te staan. Als je blog in de zoekmachines staat zal ook de starrating van de beoordelingen hieronder staan.

7. Offline zaken doen

Heb je een fysieke winkel kun je zeker om reviews vragen, je kunt dit dan nog beter doen door persoonlijk bij de aankoop dit te vragen aan de klant. Als de klant dit wel wil doen kun je hem/haar een kaartje met de link naar je website geven. Zorg wel dat iedereen dit in de winkel doet en niet alleen jij als eigenaar

8. Video reviews van je tevreden klanten

Dit is wel een lastige, vele klanten zullen dit heel erg eng vinden en zullen het niet doen, maar je zult altijd wel iemand krijgen die dit wel wil doen voor je. De video hoeft natuurlijk niet 10 minuten te duren, dus een kleine korte video is prima.
 

Instellen van reviewpagina bij gratiswebshopbeginnen.nl

Je kunt via de beheerpagina onder het kopje vormgeving je template aanpassen, hier kun je dan het gastenboekmenu toevoegen, als het gastenboek menu aan staat zullen de beoordelingen worden meegenomen in de zoekresultaten.
 

Review lbmedia

En natuurlijk zou ik het ook erg leuk vinden als je een review op mijn website achter wilt laten, dit zal ik erg waarderen.
Laat hier je review achter >>